Jaro je tady: Čas vyrazit na kole, na brusle a s walkingovými holemi!

Slunce konečně vítězí nad mraky, květy se probouzejí ze zimního spánku a my? My vytahujeme z garáže kola, kolečkové brusle a nordic walkingové hole. Proč? Protože počasí venku volá po dobrodružství a my jsme připraveni mu vyhovět. Ale pozor, než vykročíme, pojďme si promluvit o tom, co nám naše oblíbené jarní aktivity přináší a na co bychom neměli zapomenout v kontextu zdravého pohybu.
Img-20240401-wa0030b

Proč to vlastně děláme?

  • Když srdce říká ano

Jízda na kole, kolečkové bruslení, nordic walking… všechny tyto aktivity mají jedno společné – dávají našemu srdci zabrat. A to v tom nejlepším slova smyslu. Kardiovaskulární systém díky nim pracuje na plné obrátky, což může v dlouhodobém horizontu odvrátit řadu nemocí

  • Svaly jako z časopisu

Ano, přiznejme si to – všichni chceme vypadat dobře. A jaro je skvělá doba, jak na tom zapracovat. Kolo, brusle a hole jsou našimi spojenci v boji za silná a zpevněná těla. Nejenže pracujeme na své postavě, ale zároveň posilujeme tělo tak, aby bylo schopné lépe čelit všedním výzvám.

  • Koordinace a rovnováha na prvním místě

Málokdo z nás je narozen jako akrobat, ale jaro nám dává šanci aspoň trochu se mu přiblížit. Bruslení a nordic walking jsou jako škola rovnováhy a koordinace. A věřte, že to přijde vhod nejen při sportu, ale i v běžném životě.

  • Duševní pohoda jako bonus

Neméně důležitý je vliv našich jarních aktivit na naši psychiku. Sport, slunce, čerstvý vzduch – to všechno společně tvoří dokonalý recept na zlepšení nálady a snížení stresu. Tak proč toho nevyužít?

6a75bb66-13ac-4c81-ac30-b8700dadf595
Ac1b57b2-1a0c-4669-b3b7-4a6d8b95a1c7
Img-20240401-wa0028

Na co si dát pozor?

Ale abychom si mohli užívat bez starostí, je třeba myslet i na bezpečnost a zdraví. Takže:

  • Vyberte si správné vybavení a nebojte se investovat do bezpečnosti – helmy, chrániče, to vše má svůj důvod.
  • Nepřehánějte to. Vše s mírou. Tělo si musí na novou zátěž zvyknout.
  • Nezapomínejte na rozehřátí i závěrečné protažení. Vaše svaly vám poděkují.
  • A hlavně – poslouchejte své tělo. Pokud cítíte, že něco není v pořádku, raději toho nechte.

Tak co, jste připraveni vstříc jarním dobrodružstvím? Užijte si to naplno!

Zpracovala: Mgr. Jana Slusarčuková, DiS.

Js 32 foto blog

Otužování

Otužování, také nazývané jako kryoterapie nebo expozice chladu, nabývá na oblíbenosti jako účinná metoda pro posílení celkového zdraví a vitality. Tato praxe, která zahrnuje pravidelné vystavení těla nízkým teplotám, má hluboké kořeny v různých kulturách po celém světě a je známá pro své mnoho zdravotních a psychologických výhod.

Celý článek »
Img_8129

Těhotenství a terapie podle Mojžíšové

Janu Slusarčukovou jsem vyhledala poté, co se mi zhruba 1,5 roku nedařilo otěhotnět a brala jí jako svojí „poslední šanci“ na přirozené otěhotnění. První syn se nám povedl tzv. na první dobrou, tak jsem nepočítala, že by u druhého otěhotnění měl být nějaký problém, i když jsem částečně počítala s tím, že v 36 letech to nebude třeba hned.

Celý článek »