Když léčíme tam, kde to bolí, jsme ztraceni…

Fyzioterapie není jenom o zlepšení bolesti; je to umění obnovy, prevence a rozvoje našeho těla.

Je to věda, která spojuje znalost anatomie, kineziologie a fyziologie, ale také umění, které vidíme ve zlepšeném pohybu, snížené bolesti a obnoveném zdraví.

Fyzioterapie je o celém systému nikoliv jen o izolovaných částech těla. Spolupracuje s lékařskými obory, pracuje s dětmi, sportovci i lidmi se sedavým zaměstnáním. Pomáhá nejen těm, kteří trpí fyzickými obtížemi, ale i těm, kteří hledají cestu k optimálnímu zdraví a pohodě.

Každý fyzioterapeut je jako detektiv, který hledá stopy k zlepšení. A výsledky? Umožňují nám žít bez bolesti, pohybovat se snadno a dosáhnout toho nejlepšího co nám tělo nabízí.

Profesor Lewit říkal: „…když léčíme tam, kde to bolí, jsme ztraceni“.

A co to znamená pro pacienta? Přijmout fakt, že funkční poruchy v určitém segmentu pohybového aparátu mohou způsobit problémy i v jiných částech těla, které jsou od původního problému daleko. Je důležité brát v úvahu celkový pohled, komplexní souvislosti a uvažovat šířeji.“

Zpracovala: Mgr. Jana Slusarčuková, DiS.

Obrázek whatsapp, 2024-01-17 v 06.17.32_d9bbadc8
Obrázek whatsapp, 2024-01-17 v 06.17.32_bee86689
Unnamed (1)

Fitness a CrossFit pro juniory: Proč potřebují profesionální trenéry?

Fitness centra a CrossFit mohou být skvělými místy pro pohybové aktivity, které děti potřebují. Zároveň zdraví a správný pohyb našich juniorů je téma, které si zaslouží naši plnou pozornost. Jako fyzioterapeutka vím, jak snadno může nesprávná pohybová aktivita vést k bolestem a špatnému držení těla u dětí. Mnoho z těchto problémů lze předejít vhodnou a dobře vedenou fyzickou aktivitou.

Foto 3x2

Hormonální rovnováha

Hormonální rovnováha je klíčová pro naše zdraví a pohodu, ovlivňuje fyzické i psychické aspekty našeho života. Hormony, působící jako chemické posly, koordinují a regulují základní tělesné funkce, jako je metabolismus, reprodukční zdraví a nálady. Udržení této rovnováhy je nezbytné pro optimální fungování těla a jeho schopnost reagovat na vnitřní i vnější změny. Porozumění faktorům, které ovlivňují hormonální rovnováhu u žen i mužů, může pomoci lépe zvládat a předcházet různým zdravotním problémům.